Biciutat reclama també una via verda a Alaró

El diumenge 25 de gener 2015 la Coordinadora de “Volem Via Verda” d’Alaró va convocar una marxa peatonal i ciclista des d’Alaró a l’estació de tren de Consell, per fer visible aquesta demanda, reivindicant una via per transitar sense perill per on anava l’antic traçat del tramvia o una alternativa si en algún tram no fos posible.

Des de l’equip impulsor de BICIUTAT hem volgut participar i difondre aquesta reivindicació. Alguns vàrem anar en tren des de ciutat o des de les estacions més properes als nostres domicilis… Esperàvem més participació de ciclistes de fora, però quasi tot era gent d’Alaró.

Malgrat va fer molt de vent la participació va ser d’unes 300 persones de tota edat… (per sort no va ploure com a la Diada de Sant Sebastià) i vàrem poder completar el circuit acompanyats de la Guàrdia Civil  fins a l’explanada de l’estació on es va explicar la intencionalitat de la marxa. Bon ambient que es completava a Can Tugores compartint el pa i taleca que cada un duia a la motxila.

Enhorabona als organitzadors!

Aquí teniu un breu resum de premsa:

Última Hora
Diario de Mallorca
Diario de Mallorca (novembre 2014)
Anuncis

Quant a BICIUTAT DE MALLORCA

Associació en defensa de la mobilitat sostenible a peu, transport públic, i en particular BICICLETA.
Aquesta entrada ha esta publicada en Cròniques i fotografies, Uncategorized. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Biciutat reclama també una via verda a Alaró

  1. remei ha dit:

    Un simulador determina les mesures urbanístiques més efectives per incrementar l’ús de la bici

    Investigadors de la UAB han desenvolupat un model informàtic de simulació que ajuda els polítics municipals a decidir quines millores es poden fer en les infraestructures per incrementar el nombre d’usuaris de la bici. El model compara i determina quin és el conjunt de mesures més adequat segons el seu impacte.

    Desenvolupat en una primera fase per a la ciutat de Skopje, a Macedònia, el model permet avançar-se als resultats i prediu quin serà l’efecte d’un conjunt d’actuacions en el nombre d’usuaris de la bicicleta. Gràcies a l’aplicació del model, l’ajuntament de Skopje preveu incrementar el percentatge del 2,5% actual a un 5%, un valor típic a les ciutats nòrdiques on el desplaçament en bicicleta és una opció consolidada.

    Entre les millores que contempla el programa hi ha l’adequació del paviment de les vies, la construcció de noves vies per cobrir trajectes nous, la creació d’estacions d’aparcament i lloguer de bicicletes i la modificació de la capacitat d’aquestes estacions.

    Per tal de calcular l’impacte que tindrà cada possible canvi, el model té en compte les característiques dels ciutadans, com són el grau de motivació de partida per utilitzar la bicicleta, el grau de desmotivació que es produeix amb el temps quan no es compleixen les condicions idònies per a l’usuari, o l’increment en la motivació quan els veïns també es desplacen en bicicleta.

    http://www.uab.cat/web/universitat-autonoma-de-barcelona-1345467950436.html
    http://www.uab.cat/web/sala-de-premsa/detall-de-noticia/un-simulador-determina-les-mesures-urbanistiques-mes-efectives-per-incrementar-l-8217-us-de-la-bici-1345667174054.html?noticiaid=1345680234436

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s