[Crònica] Bicicletada reivindicativa 5 d’octubre 2013. Pedaleja pels BICIBARRIS!!

Aquí us reproduïm el manifest que es va llegir abans d’iniciar-se la bicicletada reivindicativa del passat dissabte 5 d’octubre de 2013, Pedaleja pels bicibarris!!

MANIFEST / COMUNICAT BICICLETADA “PEDALEJA PELS BICIBARRIS”

Massa Crítica – Bicicletada reivindicativa del dissabte 5 d’octubre 2013

Durant la campanya electoral de les passades eleccions municipals, ja fa més de dos anys, el que ara és el batle de Palma, en Mateo Isern, va dir que ell, la bicicleta, només l’emprava per fer esport els caps de setmana.

Pocs mesos després, un cop guanyades les eleccions, el batle va complir una de les seves promeses electorals i va arrassar el carril bici d’Avingudes, un carril que era emprat diàriament per centenars de ciclistes per desplaçar-se no només com pensava el senyor batle, per fer esport, sinó per arribar als seus llocs de feina o estudi.

La destrucció del carril d’Avingudes va ser una fita que assenyalà un abans i un després a l’hora de planificar la mobilitat ciclista de Palma. A partir d’aquell moment, dóna la impressió que els temes que ens afecten als ciclistes es podran pactar sense consens i des d’un obscur despatx de l’Ajuntament de Ciutat.

concentració

Concentració abans de la bicicletada

És veritat que s’han fet tímides actuacions, la major part d’elles ampliacions de carrils bici ja existents. Totes elles venen a maquillar el que hauria de ser un inexcusable compromís amb l’imparable auge de la bicicleta com un mitjà de transport habitual a les ciutats: generar, a partir del consens, un veritable i perdurable model de mobilitat urbana.

Esperam que en l’actual procés de redacció del PMUS (Pla de Mobilitat Urbana Sostenible) l’Ajuntament no segueixi jugant el mateix joc que ha estat exercint fins ara: planificar l’ordenació de la mobiltiat d’esquenes als usuaris de la bici i del transport públic. Esperam i confiam que sabrà mantenir l’alçada democràtica i participativa que són exigibles a una administració, la municipal, que és la que ha d’estar al costat del ciutadà.

Els veïnats de SON GOTLEU, RAFAL VELL, RAFAL NOU, EL VIVERO, SON GIBERT, SON FUSTER I SES PALMERES saben molt bé què és un ajuntament que viu d’esquenes als seus problemes, no només de mobilitat. Aquests barris sovint són considerats despectivament com la “perifèria”, una perifèria no només geogràfica sinó també conceptual (tot i que aglutinen a més de 40.000 habitants!!). Això es tradueix en un dèficit d’inversió municipal en serveis públics ja que les inversions són sempre deficitàries quan traspassam les Avingudes.

manifest

Lectura del manifest

Resulta que existeix, per si la gent encara no ho sap, una majoria silenciosa (d’aquestes que estan tan de moda ara) que cada dia es desplaça en bicicleta per anar als seus llocs de fein, d’estudi, acompanyar als fills, etc. Per desgràcia, molts d’ells no poden fer-ho en suficients condicions de seguretat perquè la majoria de carrers que connecten els seus barris amb la resta de la ciutat són vies d’alta densistat de trànsit.

Per tant, la solució que proposam és molt clara:

1. La creació d’un carril bici al llarg de l’eix que conformen el carrer Indalecio Prieto – pont de la Via Cintura – Carrer Biniamar

2. El perllongament del carril bici de Jacint Verdaguer pel Carrer Prevere Rafel Barrera fins al Carrer Aragó

3. La declaració de tots els barris com a “ciclobarris” amb la conversió de tots els carrers interiors en “ciclocarrers” d’ús prioritari per al trànsit de bicicletes i amb una velocitat màxima permesa de 20 o 30 km/h.

4. La creació d’aparcaments per a bicicletes en tots els edificis públics de la zona (polisportius, centres de salut, escoles,…)

5. Implementar i mantenir amb el màxim rendiment línies de bus que connectin aquests barris amb la resta de la ciutat per tal d’evitar l’ús del cotxe privat, un vehicle que cada vegada més s’està convertint en un luxe per tots els ciutadans que patim les mossegades d’aquesta crisi.

concentració

Pancartes dels Bicibarris

AVV Rafal Nou, AVV Es Molí des Rafal – Vivero, AVV Rafal Vell, AVV Son Gotleu, AVV Son Fuster – Ses Palmeres, Col·lectiu Embat

Moltes gràcies a tothom, salut i molta bici!

Advertisements

Quant a BICIUTAT DE MALLORCA

Associació en defensa de la mobilitat sostenible a peu, transport públic, i en particular BICICLETA.
Aquesta entrada s'ha publicat en Cròniques i fotografies i etiquetada amb , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a [Crònica] Bicicletada reivindicativa 5 d’octubre 2013. Pedaleja pels BICIBARRIS!!

  1. Eloy ha dit:

    M’encanta la proposta, el discurs, en serio. De veritat, Palma pot canviar! Sobre la vostra proposta d’ampliació de carrils tenía algun mapa o cartografia? gràcies!

  2. Retroenllaç: [Ple 31/10/2013] Biciutat de Mallorca reivindica inversions en mobilitat als barris de Llevant | Biciutat de Mallorca

  3. Retroenllaç: PalmaEnBici , Archive » Biciutat de Mallorca reivindica inversions en mobilitat als barris de Llevant

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s