[Ple 21/03/2013] Intervenció al debat sobre l’adhesió de Palma a la Xarxa de Ciutats per la Bicicleta.

  • Biciutat reclama una aposta més ferma per la mobilitat sostenible.

intervencio

Text llegit per Stefan Nolte, integrant de l’equip impulsor de BcdM:

Benvolguts regidors, Molt Honorable Sr. Batle.

Just fa una setmana coincidírem alguns dels aquí presents a la presentació pública de l’associació que tinc l’honor de representar.  Els objectius generals que perseguim són la normalització de l’ús de la bicicleta, la pacificació del trànsit als entorns urbans i periurbans, i la transformació de Palma en una ciutat multi-modal. Tot això per aconseguir que Palma es converteixi en un referent de dinamització turística, econòmica i social per mitjà de la mobilitat sostenible.

Com no pot ser d’una altra manera, la nostra posició respecte de la proposta de l’Equip de Govern és totalment favorable: els objectius de la Xarxa de Ciutats per la Bicicleta són bàsicament els mateixos que perseguim nosaltres. Per tant, seria incoherent oposar-nos.

Però també som conscients dels motius que han conduit a que l’Equip de Govern hagi realitzat aquesta proposta. Durant els darrers mesos, els ciclistes hem patit una despiadada campanya de robatoris, i hem exigit al Consistori que hi prengui mesures. Una d’elles era la creació d’un Registre Municipal de Bicicletes, o en el seu defecte l’adhesió al Registre Nacional de Bicicletes. Aquesta darrera ha estat l’opció triada per l’Equip de Govern, però per poder-hi participar, és condició sine qua non ser soci de la Xarxa de Ciutats per la Bicicleta.

En aquest sentit, la proposta que debatran a continuació sembla un simple tràmit sense major importància, que s’ha abordat des de la “vigilància de la contractació”, sense entrar-hi a fons al seu significat polític.

L’adhesió a la Xarxa de Ciutats per la Bicicleta no es pot quedar simplement en l’accés al servei del Biciregistre, ni en un acte de cara a la galeria. Al contrari: amb aquesta proposta Palma es compromet a jugar en una altra lliga. La de les ciutats que estan desenvolupant unes polítiques de mobilitat d’avantguarda a tot l’Estat.

En conseqüència, és pertinent realitzar la següent pregunta: ESTAREM A L’ALÇADA DE LES EXPECTATIVES QUE ES GENERARAN?

Potser no és qüestió de comparar-nos amb ciutats amb una llarga tradició dins d’aquesta Xarxa, com ara Saragossa, Sevilla o Còrdova, que assoleixen quotes modals fins al 10%. Però és que fins i tot ciutats petites com Albacete ens fan ombra: amb menys de la meitat de la població de Palma, disposen d’una xarxa de viari ciclista superior en extensió i utilitat, i una quota modal que gairebé triplica la nostra.

La Xarxa de Ciutats per la Bicicleta pretén que els seus membres “desenvolupin les millors pràctiques” i siguin “símbol de ciutats avançades en mobilitat sostenible”. Si és aquest el compromís que l’Ajuntament assumeix amb la ciutadania, siguin conseqüents, senyors regidors! I desenvolupin d’una vegada per totes una veritable política de promoció de la bicicleta com a mitjà de transport.

Anuncis

Quant a BICIUTAT DE MALLORCA

Associació en defensa de la mobilitat sostenible a peu, transport públic, i en particular BICICLETA.
Aquesta entrada s'ha publicat en Relacions Institucionals i etiquetada amb , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s